Remarketing zwiększa sprzedaż
Termin remarketing jest używany do opisania strategii marketingowej mającej na celu ponowne zaangażowanie klientów za pomocą poczty e-mail. Na przykład wysyłanie klientom wiadomości e-mail z dodatkami lub sprzedażą cross-sell albo wiadomości e-mail przypominającej im o porzuconym koszyku. Remarketing nazywany jest też ponowną reklamą. Wykorzystując narzędzia marketingu internetowego reklama po raz kolejny przypomina osobie o towarach lub usługach, które już widział online. Około 90% osób, które odwiedzają stronę internetową, opuszcza ją bez podejmowania żadnych działań. Remarketing pomaga przywrócić część z tych klientów i prowadzi do zakupów. Jest to kluczowe dla rozwoju biznesu internetowego, który odnosi sukcesy.
Jakie są zalety remarketingu?
E-maile remarketingowe mogą generować prawie 4-krotnie większe przychody i 18-krotnie większe zyski netto. Zaproś osoby, odwiedzające Twoja stronę internetową, aby zapisali się na Twoją listę do otrzymywania najnowszych informacji za pomocą neswletterów. Oczywiście potrzebujesz do tego sprytnego podejścia. Nikt nie będzie chętny do subskrybowania kolejnego newslettera, który tylko zaśmieca ich skrzynkę odbiorczą wiadomościami spam.
Jednak w sytuacji, kiedy użytkownicy trafili na Twoją stronę internetową, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak złagodzić ból stawów za pomocą magicznego kremu przeciwbólowego, być może zainteresuje ich bezpłatny, jedno- lub dwustronicowy przewodnik po naturalnych metodach łagodzenia bólu stawów, które mogą wypróbować w domu.
Narzędzia marketingu internetowego mają wpływ na ilość rezygnacji z zakupu
Użytkownik często opuszcza stronę bez podejmowania żadnych działań, ponieważ:
- chce porównać produkty w innych sklepach internetowych;
- nie ma czasu na zakup produktu w danej chwili;
- podczas przeglądania różnych stron internetowych, zapomina o odwiedzonej przez niego stronie oraz o towarach i usługach, które lubi;
- cena towarów nie jest dla niego odpowiednia.
W ten sposób odwiedzający stronę internetową użytkownicy, którzy opuścili stronę z podobnych powodów, mogą wrócić i warto jest zaproponować im nowy zakup. Właściwy remarketing może rozwiązać wiele powodów rezygnacji z zakupu. Oczywiście nie zawsze wystarczy ponownie pokazać produkt i oczekiwać, że potencjalny klient zobaczy go po raz drugi. Musisz poznać odwiedzających Twoją stronę, poznać powody odmowy, a następnie złożyć ofertę, której nie będą mogli się oprzeć. Taka ukierunkowana ponowna reklama jest całkowicie możliwa dzięki newsletterom.
Powielanie za pośrednictwem newsletterów
Wysyłanie newsletterów daje możliwość komunikowania się z odwiedzającymi Twoją stronę internetową, możliwość wielokrotnego przypominania o towarach, usługach i wreszcie do nakłonienia niektórych klientów do zakupów. Pierwsze kroki w rozwijaniu remarketingu za pomocą newsletterów powinny być następujące:
- Znajdź niezawodną platformę do tworzenia i wysyłania newsletterów, która ułatwi Ci całą pracę.
- Na stronie internetowej należy umieścić formularz rejestracyjny, aby zachęcić odwiedzających do pozostawienia adresu e-mail.
- Opracuj strategię wysyłania newsletterów. Wiadomości e-mail zawierające jedną treść przyciągają więcej uwagi niż inne, dlatego musisz monitorować, jak użytkownicy Twojej strony reagują na tę czy inną treść. Ostatecznie będziesz w stanie tworzyć e-maile, które generują najwięcej odpowiedzi i najwięcej potencjalnych klientów.
- Zrób analizę danych Twoich klientów. Wybierz platformę do wysyłania e-maili, która pozwoli Ci analizować dane, takie jak godzina otwarcia większości wiadomości e-mail, liczba kliknięć w łącze i wiele innych.
Remarketing poprzez newslettery może nie tylko przypomnieć potencjalnym klientom o Twoich produktach, ale także nazwać ich najlepsze cechy, zaoferować oczekiwany rabat, zachęcając ich tym samym do zakupów.