Automatyzacja marketingu dla e-commerce
Automatyzacja marketingu i jej narzędzia pozwalają specjalistom marketingu dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów przy mniejszym wysiłku. Chociaż są one dobrze ugruntowane jako część B2B, są mniej popularne w B2C i e-commerce.
Jednak zanim zainwestujesz w oprogramowanie e-commerce marketing automation dla swojej firmy, powinieneś wiedzieć, czego potrzebujesz, aby automatyzacja osiągnęła cel Twojego biznesu. Czy chcesz śledzić odwiedzających? Wysyłać alerty sprzedaży w czasie rzeczywistym? Sprzedawać aktualizacje dla poprzednich klientów? Zbierać adresy e-mail? A może przechowywać, segmentować i wybierać dane, aby wskazać właściwą wiadomość dla właściwego klienta?
Nie można automatyzować wszystkiego
Ważne jest, aby pamiętać, że nie każda automatyzacja jest dobrą automatyzacją. Jeśli platforma przenosi tylko niektóre zadania z rąk do rąk, może nie robić wystarczająco dużo. Z drugiej strony, jeśli dostawca oprogramowania zapewnia, że może zautomatyzować wszystko, to jest to sygnał alarmowy.
Wiedząc, co jest potrzebne przed zakupem platformy lub oprogramowania e-commerce marketing automation, oszczędzasz pieniądze, minimalizujesz frustrację i maksymalizujesz korzyści marketingowe. W tym momencie, Twoim pierwszym krokiem powinno być zrobienie listy:
- Twoje cele w uzyskaniu nowego narzędzia do automatyzacji marketingu.
- Cechy must-have narzędzia.
- Czy jesteś gotowy pójść na kompromis?
Przyciąganie nowych kontaktów
Sztuka powiększania listy kontaktów polega na przyciąganiu nowych osób do Twojej strony internetowej. Najlepszym sposobem na rozwój Twojej listy jest tworzenie treści specjalnie w celu przyciągnięcia nowych subskrybentów. Kiedy ludzie są zainteresowani treścią i produktami, które oferujesz, jest duża szansa, że będą chcieli dowiedzieć się więcej. Jeśli chcesz, aby nowe osoby podały Ci swoje dane kontaktowe, musisz im zaoferować powód, aby to zrobić. Z naszego doświadczenia wynika, że pomocne i istotne treści to najlepszy sposób, aby to osiągnąć.
Jako biznes e-commerce, Twoje strony produktowe są silnym magnesem przyciągającym nowe kontakty. Bez względu na to, czy wchodzą oni przez wyszukiwarkę, śledzą płatną reklamę, czy dowiadują się o Tobie z mediów społecznościowych, Twoje produkty przyciągają wielu nowych użytkowników. Bądź więc gotowy: Dodaj ich do swojej listy w momencie, gdy dokonują u Ciebie zakupu.
Możesz zyskać mnóstwo informacji o ludziach, którzy od Ciebie kupują. Przy każdej transakcji poznajesz szczegóły geograficzne, historię zakupów oraz oczywiście ich imię i nazwisko oraz adres e-mail. Jeśli przyszli na Twoją stronę z płatnej reklamy społecznej, otrzymasz o tym informacje. Dzięki temu możesz zapewnić wysokiej jakości marketing, który sprawi, że klienci będą do Ciebie wracać.
Automatyzacja marketingu Twojego newslettera
Każda strona na Twojej witrynie daje możliwość zachęcenia ludzi do zapisania się do Twojego newslettera, w którym będą mogli znaleźć informacje, zniżki, porady i wskazówki oraz dużo więcej.
Chcesz mieć pewność, że newsletter zawiera najlepsze treści? Zaoferuj swoim subskrybentom możliwość ustawienia preferencji dotyczących tego, co chcieliby od Ciebie otrzymywać. Czy chcą otrzymywać zniżki, czy porady i wskazówki? Czy są zainteresowani konkretną kategorią produktów? Każda część danych pomoże Ci poznać Twoją grupę odbiorców, dając Ci więcej możliwości wysyłania im spersonalizowanych promocji.
Każdy nowy subskrybent powinien otrzymać wysokiej jakości e-mail powitalny. To da im pewność, że czeka ich mnóstwo wspaniałych rzeczy i pomoże im przewidzieć nadchodzące treści. Możesz stworzyć automatyczną odpowiedź e-mail, aby upewnić się, że każdy nowy subskrybent otrzyma powitanie od razu i nie zgubi się w natłoku informacji.