Jak zbudować mailing list, czyli listę mailingową?
E-mail marketing pomaga budować relacje z klientami. Oto kilka przykładów, jak połączyć pop-upy i reklamy na Facebooku, aby zacząć powiększać swoją listę w kilku prostych krokach.
Bez względu na to, jaki rodzaj działalności prowadzisz, mailing list jest najważniejszym elementem udanej strategii marketingowej. Z taką listą możesz dzielić się swoją historią, promować swój biznes i prezentować swoje produkty, a wszystko to zamieniając subskrybentów w klientów.
Stwórz reklamę na Facebooku w 3 krokach
- Targetuj osoby o podobnych zainteresowaniach
Wskazówka: Zebrałeś wiele informacji o swoich obecnych klientach, teraz masz okazję wykorzystać te dane w swojej firmie. Facebook analizuje profile kontaktów z Twojej listy Mailchimp, a następnie tworzy podobną grupę odbiorców na podstawie wspólnych zainteresowań, zachowań i danych demograficznych.
Możesz przeprowadzić test A/B, aby porównać, jak niestandardowa publiczność ostatnich odwiedzających Twoją stronę internetową i publiczność prawdopodobnych subskrybentów działają podczas generowania leadów, aby zwiększyć optymalizację współczynnika konwersji.
- Zaprojektuj swoją reklamę, uzupełniając ją o adres URL swojej strony internetowej
Wskazówka: Wybór odpowiedniego obrazu dla reklamy na Facebooku może zrobić różnicę w marketingu w mediach społecznościowych
Wskazówka: Twój budżet reprezentuje maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić, aby uruchomić reklamę.
Po opublikowaniu formularza pop-up i reklamy na Facebooku, monitoruj swoje raporty, aby śledzić postępy i dowiedzieć się dokładnie, ile nowych osób dołącza do Twojej listy mailingowej. Po uzyskaniu informacji wyjściowych, rozważ dostosowanie przekazu, czasu, poprawę doświadczenia użytkownika i innych zmiennych, aby zobaczyć, jak wpływa to na Twój współczynnik konwersji.
Włącz serię powitalną
Teraz, kiedy masz już wszystko, aby zacząć powiększać swój mailing list, możesz zacząć używać niektórych funkcji automatyzacji marketingu i stworzyć e-mail powitalny, który będzie automatycznie wysyłany, kiedy nowe osoby zapiszą się na mailing list. Możesz wykorzystać ten e-mail do zaoferowania zniżki lub ekskluzywnych treści, promowania najnowszych lub najlepiej sprzedających się produktów, dzielenia się historiami sukcesu lub po prostu podziękować nowym subskrybentom za ich zainteresowanie Twoją firmą.
Tworzenie kampanii marketingowej za pomocą reklam na Facebooku
Każdy ekspert od marketingu wie, że reklamy na Facebooku pomagają dotrzeć do nowych odbiorców – i znaleźć nowych klientów – poprzez targetowanie osób, które są podobne do Twoich istniejących kontaktów. W rzeczywistości, okazało się, że taregtowanie do publiczności, która jest podobna do listy Mailchimp może prowadzić do 29% lepszego ROI niż samo targetowanie zainteresowania.
Ale reklamy na Facebooku nie są używane tylko do sprzedaży rzeczy, ale także do generowania leadów poprzez zbieranie e-maili za pomocą reklam, które łączą się z Twoimi stronami docelowymi z formularzami opt-in. W zaledwie kilku krokach możesz stworzyć reklamę, która prowadzi ludzi do Twojej witryny, aby mogli szybko i łatwo zapisać się na Twoją listę mailingową.
Zacznij budować relację z klientami
Zacznij budować relację z klientami w kolejnych 3-4 e-mailach w sekwencji. Twoja kampania powinna składać się z kolejnych 3-4 e-maili, których celem jest budowanie relacji z Twoimi subskrybentami. Ponownie, każdy e-mail powinien otwierać pętlę do kolejnego e-maila, jednocześnie przybliżając ich do kolejnego kroku w podróży kupującego.
Możesz to osiągnąć oferując subskrybentom coś wartościowego, np. blog, wideo lub odcinek podcastu, w który mogą kliknąć. W ten sposób zwiększasz zaangażowanie i dostarczasz coś wartościowego.