Spamowe praktyki marketingowe, które zabijają zaufanie i konwersję
E-mail marketing jest jednym z najlepiej działających kanałów marketingowych dostępnych dla firm w dzisiejszych czasach, ale niestety, legalne firmy nie są jedynymi, które używają poczty elektronicznej, aby dotrzeć do swoich odbiorców. Spam – niechciane e-maile wysyłane masowo – jest irytujący w najlepszym przypadku i przestępczy w najgorszym.
Aby mieć pewność, że Twoje e-maile nie zostaną przechwycone przez filtry antyspamowe lub źle zinterpretowane przez subskrybentów, ważne jest, aby specjaliści od marketingu byli zaznajomieni ze spamem i praktykami antyspamowymi.
W końcu zwiększenie dostarczalności gwarantuje, że Twoje e-maile trafią prosto do skrzynki odbiorczej subskrybenta, gdzie z większym prawdopodobieństwem zostaną otwarte, przeczytane i wykorzystane.
Dlaczego zaufanie jest ważne w marketingu
W marketingu zaufanie jest wszystkim. W rzeczywistości, jak stwierdzono w niedawnym artykule Entrepreneur, jest to „nowa waluta marketingowa”. Istnieje silny związek pomiędzy zaufaniem a konwersją, z czynnikami zaufania, które, jak udowodniono, zwiększają sprzedaż.
Spamowe praktyki marketingowe mogą sprawić, że Twoja firma wyda się niegodna zaufania, a potencjalni klienci odejdą na zawsze. Co zaskakujące, wciąż istnieją ludzie, którzy stosują taktyki marketingowe mające odwrotny skutek do zamierzonego. Oto niektóre z tych złych praktyk marketingowych.
Spamowe strony internetowe
Zacznijmy od stron internetowych, ponieważ są to jedne z głównych miejsc, gdzie ludzie szukają informacji o Twojej firmie. Czy kiedykolwiek odwiedziłeś stronę internetową i stwierdziłeś, że swędzi Cię, aby nacisnąć przycisk wstecz?
Istnieją pewne cechy strony internetowej, które po prostu nie wzbudzają zaufania. Takie rzeczy, jak:
- Zagracony design, który wygląda jak spam
Twoja strona internetowa jest zbyt zagracona, wygląda jak powrót do lat 90-tych? Zagracone strony internetowe nie tylko wyglądają okropnie, ale są również trudne w użyciu. A jeśli ludzie nie mogą szybko znaleźć tego, czego chcą, po prostu odejdą. Tworząc swoją stronę internetową, sprawdź najnowsze trendy w projektowaniu, aby czerpać inspirację.
Jedną z głównych irytujących rzeczy w sieci są media, które odtwarzają się automatycznie. Każdy z nas został zaskoczony dźwiękiem reklamy audio lub wideo – lub, co gorsza, animacji Flash – podczas odwiedzania niektórych stron.
Mimo, że autoodtwarzanie w mediach społecznościowych jest już czymś powszechnym, wiele osób nie lubi tego rozwiązania i szuka sposobów na jego wyłączenie. Lepiej jest dać ludziom wybór, jeśli chcesz zdobyć ich zaufanie.
- Marketing, który przykrywa treść
Kolejną irytującą praktyką marketingową jest zasypywanie treści informacjami marketingowymi, których nie można się pozbyć. Nie mówimy tu o wyskakujących okienkach, które można zamknąć jednym kliknięciem. Mówimy o informacjach, które zasłaniają treść, którą próbujesz przeczytać i które nie chcą zniknąć.
Istnieją lepsze sposoby na przedstawienie swojej oferty odwiedzającym stronę internetową. Jeśli są to nowe osoby, zastosuj reguły, aby upewnić się, że mają wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z treścią, zanim rozpoczniesz działania marketingowe. Jeśli odwiedzali już Twoją stronę wcześniej, możesz ukryć oferty, których nie muszą widzieć.
Także, jeśli używasz reklam, nie zasłaniaj ich treści. Reklamy na niektórych stronach, zakrywają przycisk wysyłania na formularzach e-mail, co oznacza, że ludzie nie mogą się zapisać, nawet jeśli chcą.
Brak opcji „anuluj subskrybcję” lub opt-out w Twoim newsletterze
Jeśli Twoje e-maile trafiają do folderów spam, może to być wynikiem tego, że klienci zapomnieli o Tobie i nie mają dostępu do opcji „anuluj subskrybcję”. Zawsze daj swoim subskrybentom możliwość rezygnacji z subskrypcji.