Strategii cold mailingu - Vivasend - patogus ir galingas el. laiškų marketingo įrankis

Najważniejsze korzyści, płynące z efektywnej strategii cold mailingu

Przez lata, strategie marketingowe rozwijały się, od inbound marketingu, outbound marketingu, marketingu w mediach społecznościowych, aż do cold mailingu. Wielu zastanawiało się, czy cold mailing jest nadal skuteczny w 2021 roku. Przewiduje się, że liczba e-maili wysyłanych w ciągu najbliższych kilku lat będzie się mnożyć i do roku 2022, może osiągnąć 333 miliardów e-maili dziennie.

Nie ma znaczenia, jak stara lub nowa jest technologia. Jeśli działa, nie ma powodu, aby nie wykorzystać jej na swoją korzyść, prawda? Spójrzmy na najważniejsze korzyści, które cold mailing niesie za sobą i potencjalnie może rozwinąć Twój biznes dziesięciokrotnie.

Potencjalne korzyści cold mailingu

  • Cold mailing przyda się wtedy, gdy chcesz dotrzeć do użytkowników tam, gdzie spędzają oni najwięcej czasu. Czyli ich skrzynka odbiorcza. Dla wielu osób skrzynka odbiorcza jest najważniejszym elementem ich dnia.
  • Cold mailing jest ciągły, dlatego może być potencjalnie zauważony przez tysiące ludzi. Łatwo jest dotrzeć do tysiąca osob przez Twitter lub Facebook, ale każdy, kto nie sprawdza swojej osi czasu w tym momencie, prawdopodobnie go przegapi. Email jednak będzie czekał na odbiorcę.
  • Cold mailing jest skuteczny. Cold mailing może potencjalnie dotrzeć do tysiąca osób za pomocą jednego kliknięcia.
  • Sprzedawcy mogą dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogą nie być świadomi produktu. Cold mailing pomaga w tworzeniu świadomości marki wśród ludzi w ogóle. Osoba może szukać pakietu podróży do Dubaju i kiedy dostaje to wszystko obsługiwane w jego skrzynce odbiorczej, na pewno z tego skorzysta.

Dodatkowe korzyści cold mailingu

  • Cold mailing jest atrakcyjny wizualnie. Nie tylko danie, które jest serwowane ma znaczenie. Bardzo ważne jest również to, jak zostało ono podane. Tak samo jest z e-mailami. Napisana wiadomość umieszczona na satysfakcjonującej wizualnie szacie graficznej przyciąga wzrok i uatrakcyjnia całość. Jeśli coś jest bardziej atrakcyjne, to są mniejsze szanse, że czytelnik odrzuci to od razu.
  • Cold mailing jest bardziej informacyjny. Co jeszcze możesz zrobić za pomocą maili, a nie możesz zrobić przez telefon? Możesz wysyłać załączniki. Załączniki pozwalają na zawarcie większej ilości informacji (na przykład, możesz załączyć dokument, infografikę, materiał promocyjny, itp.), aby opowiedzieć bardziej szczegółową historię o Tobie, firmie i produkcie/usłudze, którą masz do zaoferowania.
  • Cold mailing zwiększa świadomość marki. Każdy zimny e-mail, który dociera do Twojego potencjalnego odbiorcy to kolejny krok w kierunku potencjalnej konwersji. Nawet jeśli niektórzy potencjalni nabywcy nie potrzebują produktów/usług, które sprzedajesz w danym momencie, Twój e-mail nie musi oznaczać, że nie będą pamiętać o Twojej firmie w przyszłości.
  • Cold mailing może być zautomatyzowany i śledzony. Możesz zwiększyć swoją produktywność dzięki narzędziom e-mailowym, które pozwalają na przykład na wysyłanie spersonalizowanych cold e-maili, integrację z inną aplikacją lub oprogramowaniem, używanie szablonów, harmonogramu, kolejek, itp. Co więcej, możesz śledzić liczbę kliknięć, odpowiedzi swoich potencjalnych klientów i wszelkie inne zdarzenia lub zachowania, które uznasz za wartościowe, aby poprawić swój marketing i sprzedaż oraz zoptymalizować kolejne e-maile.
  • Cold mailing może być spersonalizowany. Ta korzyść jest bardzo ściśle związana z atrakcyjnością wizualną, o której była mowa wcześniej. Zimny e-mail może być prezentowany na wiele sposobów. Na przykład, możesz zdecydować się na wysłanie ogólnego e-maila, który skupi się na Twojej firmie i podkreśli Twoje produkty i usługi. Ale lepszym wyborem tutaj byłaby personalizacja. Badania pokazują, że spersonalizowane e-maile mogą generować do 6x wyższy wskaźnik transakcji.